12 års Serviceabonnement
HS Tarm har næsten 100 år på markedet hvilket
giver garanti for tryghed og stabillitet
Med et 12 års abonnement får du:
- Kvalitet man kan stole på
- Abonnement med et årligt eftersyn
- Gratis servicebesøg
- Forebyggelse af reparationer
- Brug af originale reservedele
- Sikker drift
- Veluddannede serviceteknikere
- Optimal vedligeholdelse af varmepumpen
- Landsdækkende service
- Kontrol af dit varmeanlæg
- VE godkendt leverandør
Betingelser for12 års serviceabonnement
1. Anvendelsesområde
Abonnementet gælder for luft/vand varmepumper solgt af HS Tarm, og er gældende når der er indgået skriftlig aftale herom senest 10 dage efter det obligatoriske kontrolbesøg.
2. Aftaleperiode
Abonnementet tegnes for en periode på 12 år og faktureres i 12 rater én gang årligt, medmindre aftalen opsiges i overensstemmelse med pkt. 12.
3. Abonnementet
Abonnementet omfatter materialer, arbejdsløn, reservedele samt et serviceeftersyn hvert år og tilkald ved driftsforstyrrelser i abonnementsperioden.
Serviceeftersyn vil primært blive udført fra maj til september indenfor normal arbejdstid mandag til torsdag kl. 8.00 - 16.00 og fredag 8.00 – 15.00. Driftsforstyrrelser udbedres indenfor normal arbejdstid mellem kl. 8.00 - 16.00, dog kan telefonisk hjælp træffes mellem kl. 8.00 – 20.00 alle dage i perioden fra 1. oktober til 1. april.
Produkter der er monteret på danske øer, uden broforbindelse, debiteres de ekstra transportomkostninger der måtte være forbundet med det årlige serviceeftersyn og udkald til driftsforstyrrelser.
4. Abonnementet kan kun tegnes, hvis følgende er opfyldt:
Varmepumpen skal være installeret i henhold til installationsvejledningen, og HS Tarms beregningsprogram skal være anvendt og resultatet skal være godkendt af HS Tarm ved kontrolbesøg.
HS Tarm udfører de årlige serviceeftersyn.
Varmepumpen skal være tilgængelig uden brug af lift, stillads, kran eller stige.
Varmepumpen er installeret i Danmark.
Abonnementet kan kun tegnes på første registrerede installationsadresse.
Abonnementet kan ikke overdrages til tredjepart.
Alt tilbehør skal være originalt HS Tarm tilbehør, eller godkendt af HS Tarm.
5. Serviceeftersyn omfatter følgende:
- Visuel kontrol af kompressor/tilslutninger.
- 'Utætheder kompressor/kølemiddelrør.
- Rensning af fordamper, justering af korrekt flow hen over fordamper/kondensator.
- Kontrol af anlægstryk på varmeanlæg.
- Kontrol/rensning af snavssamler, hvis der er monteret afspærringsventiler.
- Kontrol af ekspansionsbeholder.
- Eventuel reparation/udskiftning af komponenter tilhørende varmepumpen.
- Kontrol af anode i varmtvandsbeholder.
6. Sikkerhed
Hos HS Tarm arbejder alle efter gældende sikkerhedsreger. Det gælder også i forbindelse med driftsstopservicering af varmepumper. Måtte der ikke være fri adgang til varmepumpen eller er varmepumpen installeret et sted, hvor det sikkerhedsmæssigt ikke er forsvarligt at befinde sig, eksempelvis jævnførende stigeregulativet, vil et serviceeftersyn ikke blive foretaget.
7. Abonnementet omfatter ikke:
Følgende situationer er ikke dækket af garantien og vil skulle betales særskilt såfremt HS Tarm har omkostninger hertil:
- Fejlagtig installation og tilslutning som ikke er foretaget i overensstemmelse med de forskrifter der er anvist i installationsvejledningen.
- Instruktion i anvendelse af varmepumpen og tilbehør.
- Tilbehør og dele udenfor varmepumpens kabinet, herunder kølerør.
- Forkert dimensionering af varmepumpen eller ekspansionsbeholder.
- Tømning og påfyldning af vand.
- Reparationer på varmeinstallation eller køleforbindelser mellem inde- og udedel.
- Udskiftning af anode i varmtvandsbeholder.
- Udefrakommende snavs, dette gælder også snavs og ilt fra varmeanlæg.
- Mangelfuld vedligeholdelse i henhold til brugervejledning, som er leveret med produktet.
- Skader forvoldt af overspænding eller frostsprængning.
- Fejl på den faste elinstallation, herunder også på RCD (fejlstrømsafbryder)
- Dårlig jordforbindelse, sprungne sikringer eller kortslutninger.
- Økonomisk tab i forbindelse med forhøjede elregninger.
- Kosmetiske skader.
- Reparationer eller justeringer på tilbehør.
- Skader på fast ejendom eller løsøre.
- Arbejde, der skal udføres på bygningsdele.
- Demontering af skabe eller hylder, hvis pladsforholdene gør servicearbejdet særligt vanskeligt, eksempelvis hvor varmepumpen er indbygget i et skab og lignende.
- Tilkalket beholder eller tilkalkede tilslutninger.
- Påkrævede ændringer af installationen for indgåelse af garantiaftalen.
- Kølemiddel i forbindelse med utæt installation.
- Særlige foranstaltninger, der er nødvendige for at udføre servicearbejdet, eksempelvis brug af kran, lift, stillads eller lignende.
- Skader på varmepumpen, der er omfattet af en bygnings- eller fritidshusforsikring eller selvrisiko under sådanne forsikringsskader
- Fejl, som er forårsaget af manglende pasning, hærværk, frost- og vandskade samt overspænding (lynnedslag)
- Tilkald ved uvilje til selv at forsøge at genstarte efter HS Tarms anvisninger
- Skader eller fejl på ukurante komponenter
- Skader eller fejl forårsaget af uautoriserede personer
- Skader eller fejl på eller forårsaget af husets elinstallation
- Skader eller fejl i den varmefordelende del af varmeanlægget (rør, radiatorer mv.)
- Skader eller fejl som følge af hybriddrift (f.eks. fastbrændsels-, solvarmevarmeanlæg og lignende)
- Tilkald til strømsvigt, vandpåfyldning, fejlbetjening af varmepumpen eller fejlbetjening, fejljustering og indstilling af klimastyringen
- Tilkald i forbindelse med vagten, som viser sig alene at være manglende varmt brugsvand
- Forgæves kørsel til besøg ved adviseret serviceeftersyn eller rekvireret tilkald
8. Abonnementet bortfalder:
- Hvis der er anvendt uoriginale reservedele.
- Hvis der er foretaget indgreb af uautoriseret personale.
- Hvis der er udført garantiarbejde af andre end HS Tarm uden forudgående aftale.
- Hvis produktet bliver misvedligeholdt.
- Garantien opsiges ved manglende betaling senest 14 dage efter forfald.
- Hvis HS Tarm trods 3 rykkerskrivelser ikke har fået rettidig adgang for overholdelse af årligt serviceinterval.
- Hvis fejl på installationen eller tilbehør ikke udbedres i henhold til HS Tarms anvisninger.
- Hvis køber/ejer af varmepumpen ikke giver HS Tarm besked om observerede fejl, mangler og driftsforstyrrelser uden ugrundet ophold efter at køber/ejer er blevet opmærksom på det.
9. Åbningstider og kontakt
HS Tarms serviceafdeling har følgende åbningstider:
Fra 1. april til 30. september fra kl. 08.00-16.00 (mandag-torsdag) og fredag kl. 08.00-15.00.
Fra 1. oktober til 1. april fra kl. 08.00-20.00 på hverdage og kl. 08.00-20.00 i weekenden. I tidsrummet kl. 16.00-20.00 på hverdage og i weekenderne/helligdage vil der primært blive ydet telefonisk hjælp og kun i yderste nødstilfælde decideret udkald. Her vil der blive foretaget midlertidig afhjælpning på en sådan måde, at det er til mindst mulig ulempe for kunden.
HS Tarm kan kontaktes på telefon 97371511 og/
eller service@hstarm.dk.
10. Betaling
Abonnementet faktureres i 12 rater én gang årligt i de 12 år den varer. Den årlige fakturering forfalder til betaling senest 8 dage efter fakturadato.
11. Pris og regulering heraf
Prisen for abonnementet er 3.400 kr. inklusive moms årligt, i de 12 år abonnementet varer.
Prisen for abonnementet er 5.000 kr. inklusive moms årligt, i de 12 år abonnementet varer, for produkterne MDV Mars 26/30/35.
HS Tarm forbeholder sig ret til at regulere den årlige pris der faktureres for abonnementet, med udviklingen i Danmarks Statistiks Nettoprisindeks.
HS Tarm forbeholder sig ret til frit at regulere prisen, herunder fx i følgende situationer:
- Ved udefrakommende ændringer i omkostninger, f.eks. skatter eller afgifter.
- Ved ændringer i lovgivning, praksis eller anden regulering.
- Ved udvidelse eller indskrænkninger af abonnementets dækning.
- Ved ændringer i skadesforløb.
HS Tarm forbeholder sig ret til at ændre abonnementets dækning.
Væsentlige ændringer i aftalen, som er til ugunst for kunden, sker efter forudgående skriftligt varsel med mindst 30 dages varsel til udløbet af den årlige abonnementsperiode. Mindre væsentlige ændringer kan ske uden varsel til kunden.
12. Fornyelse og opsigelse af aftalen
Abonnementet kan opsiges af kunden med 6 måneders varsel. Hvis kunden opsiger tryghedsforsikringen midt i en periode, der løber 1 år efter årligt hovedeftersyn, vil der ikke blive refunderet overskydende beløb for den igangværende periode.
HS Tarm forbeholder sig ret til at opsige aftalen med de betingelser der er angivet i pkt. 8.
13. Tvister
Tvister mellem kunden og HS Tarm afgøres efter dansk ret. Sager mod HS Tarm – med relation til ydelser leveret i henhold til disse almindelige betingelser – anlægges ved civilretten i Herning.
14. Øvrige henvendelser skal ske til:
HS Tarm A/S
Smedevej 2
6880 Tarm
Telefon 97371511
service@hstarm.dk
Abonnementet er udstedt af HS Tarm A/S, CVR. nr. 82857613, Smedevej 2, 6880 Tarm. Dette abonnement, ændrer ikke ved kundens øvrige rettigheder efter købeloven, således har kunden stadig en 2 års reklamationsret.